Jessica Simpsons Album - In This Skin

En av de bästa albumen från henne enligt mig. Denna släppte hon 2003 och sedan en specialutgåva, med bonuslåtar och DVD-material, som släpptes 2004 under Newlyweds tiden.

Albumet blev en enorm hit i USA, det sålde 4 x platina. Skivan hamnade på andra plats på Billboardlistan i USA. Den toppade också försäljningslistan i Australien och Kanada. Albumet har sålt 8 miljoner exemplar världen över.

Den första singeln från albumet, "Sweetest Sin", hamnade endast på Top 40 i USA, men de övriga singlarna "With You", "Take My Breath Away" (Berlin-cover) och "Angels" (Robbie Williams-cover) blev otroligt framgångsrika i både USA, Kanada, Australien och Europa. Simpson har del i flera av sångerna på In This Skin: "Jag ville ha kontroll över arbetet, eftersom jag inte hade det innan. Att vara med om att skapa musiken är en underbar process, särskilt för mig som vill sjunga om positiva saker och inspirera andra genom min musik".

Standardutgåva:
  1. "Sweetest Sin"
  2. "With You"
  3. "My Way Home"
  4. "I Have Loved You"
  5. "Forbidden Fruit"
  6. "Everyday See You"
  7. "Underneath"
  8. "You Don't Have to Let Go"
  9. "Loving You"
  10. "In This Skin"
  11. "Be"
Specialutgåva (denna har jag hemma):
  1. "Angels"
  2. "With You"
  3. "Take My Breath Away"
  4. "My Way Home"
  5. "Sweetest Sin"
  6. "I Have Loved You"
  7. "Forbidden Fruit"
  8. "Everyday See You"
  9. "Underneath"
  10. "You Don't Have to Let Go"
  11. "Loving You"
  12. "In This Skin"
  13. "Be"
  14. "With You" [acoustic version]
Källa: Wikipedia och Sweetkisses

     2009-11-21, 20:12:23
     Album


  Alla bilder tillhör sina ägare och jag kräver ingen copyright på några av dom.
Ser du något som inte hör hemma här. Maila mig så tar jag genast bort det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info om Jess
Jessica Ann Simpson
Född: 10 juli 1980 i Texas
Familj: Mamma Tina, pappa Joe och syster Ashlee.
Civilstånd: Singel.

Gör: Sångerska, skådespelerska, grundare av märket: Jessica Simpson. Jessica fick sitt stora genombrott med Newlyweds. Hon har släppt 6 studio album.

Onödig fakta.
Längd: 159 cm.
Skostorlek: 39.
Ögonfärg: Bruna
Favoritsnacks: Oreos
Favoritfilm: Pretty Woman, Footloose Hennes favoritdoft på ljus är vanilj.


RSS 2.0